بیزینس کوچینگ چیست؟

بیزینس کوچینگ چیست؟ این عبارت را می توان تلفیق دانش بیزینس همراه با مهارت های کوچینگ یاد کرد. اما اگر با کوچینگ آشنایی ندارید؛ پیشنهاد می کنیم که حتما در ابتدا مقاله کوچینگ چیست را مطالعه نمایید. بیزینس کوچ به صاحبان کسب و کار کمک و راهنمایی می کند که بتوانند کسب و کارخود را در جهت رسیدن به اهداف شان پیش ببرند. عبارت بیزینس کوچینگ را به فارسی میتوان “مربیگری کسب و کار” ترجمه کرد؛ اما معمولاً در ایران از خود عبارت بیزینس کوچینگ استفاده می شود.

به دلیل اهمیتی که بیزینس کوچینگ در موفقیت کسب و کارها دارد؛ تصمیم گرفتیم تا به صورت جامع و کامل به این موضوع بپردازیم تا بتوانید با آگاهی، مربی کوچ خود را انتخاب نمایید.

آشنایی با بیزینس کوچینگ

کوچینگ علمی نوین می باشد که در تمامی امور می تواند به شما کمک نماید. اما شاید بتوان بیزینس کوچینگ را یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین نوع کوچ نام برد.

زیرا کوچ بیزینسی به شما کمک می کند تا اهداف اصلی کسب و کارتان را شناسایی نمایید و با ایجاد خلاقیت موجب رشد کسب و کارتان شوید.

بیزینس کوچینگ چیست

کوچینگ کسب و کار چیست؟

ورود به بازار کار و ماندگاری در آن جزء موضوعات مهم و پیچیده محسوب می شود که داشتن همراهی دانا و آگاه از تمامی چالش ها، می تواند موجب رشد سریع تر کسب و کارتان شده و میزان خطا و اشتباه را برای شما کاهش دهد.

این همراه می تواند مربی کوچ باشد که با تجربه و دانش خود شما را برای رسیدن به اهداف سازمانی تان کمک می کند.

هدف بیزینس کوچینگ چیست؟

هدف بیزینس کوچینگ این است که کسب و کار شما از وضعیت موجود به وضعیتی که هدف تان است؛ برسد.

بعبارتی حرکت از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب

بیزینس کوچینگ اساسا در 3 مرحله باعث رشد و پیشرفت کسب و کارها می شود.

اول: تحلیل

مرحله دوم: استراتژی

مرحله سوم: سیستم سازی

این سه مرحله، عنصرهای اساسی بیزینس کوچینگ هستند که هر بیزنسی به آنها نیاز دارد. اما متاسفانه بیشتر صاحبان کسب و کارها از این موضوعات اطلاع ندارند که این موضوع در کسب و کارهای کوچک و متوسط بیشتر اتفاق می افتد.

چه تعداد کسب و کار زیر 50 نفر را میشناسید که فردی متخصص و ماهر در زمینه تحلیل کسب و کار داشته باشند؟

همچنین چه تعداد کسب و کار را میشناسید که استراتژی های مشخصی برای تجارت خود داشته باشند؟

چه تعداد کسب و کار را میشناسید که بیزینس شان را سیستم سازی کرده باشند؟

قبل از پاسخ دهی به این پرسش ها، بهتر است در ابتدا با تحلیل، استراتژی و سیستم سازی آشنا شوید.

البته این موضوعات بسیار وسیع و گسترده هستند که در مقالات بعدی به صورت اختصاصی و جامع به انها می پردازیم اما برای آشنایی شما، به صورت خلاصه به تعریفی از این 3 عنصر اشاره می کنیم.

بیزینس کوچینگ چیست

تحلیل کسب و کار

بصورت کلی تحلیل یعنی اینکه بدانید الان کجا هستید و وضعیت موجود کسب و کارتان چگونه است؟

استراتژی کسب و کار

استراتژی یعنی اینکه بعد از تحلیل و آگاهی از وضعیت تان، تعیین کنید که دقیقا می خواهید به چه نقطه ای برسید و چطور این مسیر رو طی کنید و یا به چه نحوی میخواهید یک برتری شاخص را بدست آورید و چگونه خودتان را از دیگر رقبا متمایز کنید؟ چطور میخواهید به سطح بالاتری از چیزی که الان هستید؛ برسید؟

سیستم سازی کسب و کار

بعد از تحلیل و انجام استراتژی، حالا میخواهید کاری انجام دهید که بدون نیاز به حضور دائمی شما، کارها انجام شود. درواقع، وقتی یک کسب و کار سیستم سازی میشود مثل یک ساعت سوییسی، چرخ دنده ها با دقت کنار هم قرار میگیرد و دیگر نیاز نیست صاحب کسب و کار به تک تک اجزا و بخش ها مدیریت کند و مدام درگیر هدایت آنها باشد.

تفاوت بیزینس کوچینگ با مشاوره

همونطور که در مقاله کوچینگ چیست توضیح دادیم، اینجا هم باید به این موضوع اشاره کنیم که همانطور که کوچینگ با منتورینگ و مشاوره متفاوت است؛ بیزینس کوچینگ با بیزینس منتورینگ و مشاوره کسب و کار نیز تفاوت دارد. هدف بیزینس کوچ این است که صاحب کسب و کار با استفاده از توانایی های شخصی خود و ابزارهایی که در اختیار دارد؛ بتواند به وضعیت بهتری دست پیدا نماید. در حالی که مشاوره و منتورینگ کسب و کار، بیشتر بر روی تجربه های شخصی مشاور یا منتور تکیه می کند.

مزایای بیزینس کوچینگ چیست؟

بیزینس کوچینگ مزایای زیادی دارد که می تواند باعث ارتقا تجارت تان شود.

تصور اشتباهی که وجود دارد این است که اکثر افراد بر این باورند که فقط در صورت بروز مشکل باید از Business coaching استفاده نمایند. در حالی که وجود یک مربی جزء ملزومات و واجبات هر کسب و کاری است.

حتی اگر جز بیزینس هایی هستید که موفق بوده و از عملکرد خود راضی هستید؛ مربی کوچ در افزایش موفقیت تان و سرعت بخشیدن به روند کاری شما کمک می کند. یا اگر کسب و کار کوچکی دارید؛ بیزینس کوچ در گسترش تجارت تان نقش به سزایی را می تواند ایفا نماید.

مربیان بیزینسی می توانند از ابتدا به ایجاد یک کسب و کار جدید کمک کنند، به مدیران و مالکان در حین گذراندن مراحل راه اندازی تجارت شان مشاوره داده و یا در تعیین اهداف و برنامه ریزی درست کمک نمایند. همچین می توانند استراتژی های بلندمدت و کوتاه مدت مناسبی را برای کسب و کارها تعریف کنند.

بیزینس کوچینگ چیست

اما برخی از مزایای بیزینس کوچینگ عبارت اند از:

اجرای استراتژی: بهره مندی از کوچ بیزینسی موجب می شود تا بتوانید استراتژی درست و مناسب را برای کسب و کارتان پیاده سازی نمایید.

اجرای فناوری: از مزایای بیزینس کوچ آشنایی و استفاده از علوم روز و بهره مندی از فناوری می باشد که موجب رشد فردی و کاری شما می شود.

بهبود مدیریت: بیزینس کوچینگ موجب می شود تا سطح مدیریتی شما با آموزش های کوج خود افزایش یابد.

تاثیر بیزینس کوچینگ در کسب و کارها

تاثیر بیزینس کوچینگ حرفه ای بسیار زیاد و قابل توجه است به گونه ای که افراد و کارآفرینان معروفی در سطح جهان از مربی کوچ برای بیزینس های خود استفاده کرده اند. در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

اریک اشمیت که مدیر عامل سابق موتور جستجو گوگل بود؛ اعتقاد داشت که استخدام و کمک گرفتن از بیزینس کوچ بهترین تصمیمی بود که در طول فعالیت خود اخد نمود. با توجه به اینکه اریک اشمیت جزء مدیر عاملان موفق بیزینسی است؛ در ابتدا لزوم مربی کوچ را احساس نمیکرد اما بعد از تجربه بیزینس کوچنیگ، تحولی عظیم را در کار خود احساس نمود.

از دیگر مدیران و کارآفرینان مشهوری که از بیزینس کوچینگ حرفه ای بهره برده اند؛ می توان به بیل گیتس و استیو جابز اشاره نمود.

مخاطبان بیزینس کوچینگ چه کسانی هستند؟

بیزینس کوچینگ برای هر نوع کسب و کاری می تواند مفید واقع شود اما می توان 5 دسته زیر را جزء مخاطبان ویژه بیزینس کوچینگ نام برد.

  • مدیران ارشد سازمان ها
  • مدیر عامل ها
  • مدیران کسب و کارها
  • کارآفرینان
  • و افرادی که مشتاق به توسعه بیزنس شان هستند.

انواع بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچینگ حرفه ای انواع گوناگونی دارد که بعد از گذراندن دوره های مخصوص کوچ و آموزش بیزینس کوچ، فرد متقاضی می تواند در شاخه های مختلف فعالیت نماید.

به عنوان مثال، بیزینس کوچ به شما در جهت کسب رضایت کارمندان و ارتقا سطح کیفی کار آنها کمک می کند و یا اینکه اگر مشتری ناراضی داشتید؛ مربی می تواند در جهت کسب رضایت او به شما آموزش های لازم را دهد.

انواع بیزینس کوچینگ عبارت اند از:

  • کوچ توسعه فردی
  • کوچ عملکرد
  • کوچ اجرایی
  • کوچ رهبری
  • کوچ مهارتی
  • کوچ کسب و کار
  • کوچ فروش
  • کوچ لایف استایل
  • کوچ رابطه
  • کوچ توسعه فردی

در این نوع از کوچ، مربی تلاش می کند تا ویژگی های فردی فرد را شناسایی کرده و در مسیر تقویت ویژگی های مثبت و رفع نقاط منفی شخصیتی تلاش نماید.

بیزینس کوچینگ چیست

کوچ عملکرد

یکی دیگر از انواع کوچینگ، کوچ عملکرد می باشد. در این نوع کوچ به شما برای بهبود عملکردتان در زمینه های مختلف کمک می کنند.

کوچ مهارتی

این نوع کوچ بر روی مهارت ها و تقویت آنها تمرکز دارد.

کوچ کسب و کار

از مهم ترین نوع کوچینگ، کوچینک کسب و کار می باشد که به شما برای استراتژی های توسعه کسب و کار و روش های بهبود بیزینس تان کمک می کند.

کوچ اجرایی

در این نوع از کوچ به شما به عنوان مدیر مجموعه کمک می کنند تا بتوانید مهارت ها و توانایی های لازم برا داشتن مدیریتی اصولی را به دست آورید تا بتوانید اینگونه موجب افزایش بهره وری سازمان و رشد تجارت تان شوید.

کوچ فروش

یکی از دغدغه های اصلی هر کسب و کاری، روش های افزایش درآمد و فروش می باشد که کوچ فروش به شما مهارت های لازم برای افزایش فروش را ارائه می دهد.

کوچ لایف استایل

این نوع کوچ مناسب افرادی است که نیاز به تغییر لایف استایل روزانه خود دارند که مربی با افزایش توانایی و معرفی راهکارهایی اجرایی از شما فرد بهتری می سازد.

کوچ رابطه

کوچ رابطه به شما در بهبود روایط تان کمک می کند تا با تغییرات لازمه فردی، بتوانید رابطه ای سالم و درست را بسازید.

آشنایی با بیزینس کوچ

بیزینس کوچ، تخصص و مهارت خاصی را نیاز دارد. به همین دلیل هر فردی نمی تواند در این زمینه فعالیت نماید. بیزینس کوچ معمولاً کارآفرینان باتجربه و یا صاحبان مشاغل موفق هستند که تصمیم می گیرند از استعدادهای خود در جهت ایجاد و رشد یک تجارت و رسیدن به اهداف بیزینسی سایر صاحبان کسب و کارها استفاده نمایند.

با وجود اینکه اطلاعات، کتب و مقالات زیادی در سطح وب برای نحوه راه‌اندازی و رشد یک کسب ‌و کار در دسترس است، اما همه آن‌ها طبیعتاً عمومی هستند. در حالی که برای رسیدن به قله های موفقیت در بازار پر رقابت بیزینس، نیاز به نقشه راهی اختصاصی و ویژه دارید. همین موضوع باعث می شود تا کمبود حضور یک مربی کوچ در کنار کسب و کارها احساس شود.

همانظور که اگر فردی بخواهد نواختن ساز را بیاموزد، پیدا کردن معلم بسیار آسان تر از آموزش دادن به خودش است؛ پس داشتن مربی برای رشد تجارت تان کار آسان تری می باشد.

بیزینس کوچینگ چیست

به همین ترتیب، اگر یک ورزشکار بخواهد مهارت های خود را بهبود بخشد، بهترین کاری که می تواند انجام دهد این است که به تیمی بپیوندد که یک مربی بزرگ دارد. پس شما نیز اگر می خواهید در بیزینس خود فردی موفق باشید؛ باید از مربی حرفه ای و ماهر کمک بگیرید.

افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند؛ معمولاً کارآفرینان خبره ای هستند که می دانند برای موفقیت یک تجارت به چه ابزار و مهارت هایی نیاز می باشد.

آنها در کنار مدیران کسب و کارها هستند تا به آنها برای رسیدن به اهداف شان کمک نمایند و چشم انداز شان را برای موفقیت در بیزینس اصلاح کنند تا مجموعه ای از استراتژی ها را تنظیم نمایند تا به موفقیت دست یابند.

اگر شما به عنوان صاحب کسب و کار سوال و یا با مشکلی مواجه شوید؛ مربی کوچ می تواند به بهترین شکل مسائل را حل نماید.

داشتن یک مربی کسب و کار، بسیار شبیه به داشتن یک شریک بسیار با تجربه در تیم شما است و ارزشی که آن ها به صاحبان کسب و کار ارائه می دهند بسیار ارزشمند است.

وظیفه بیزینس کوچ

تا اینجا فهمیدیم که بیزینس کوچ با مشاوره متفاوت است. پس وظیفه بیزینس کوچینگ چیست؟

بیزینس کوچ معتقد است که کلید تقریبا تمام مسائل و مشکلات کسب و کارها در دست مدیر و صاحب آن تجارت است. بیزینس کوچ با هدایت صاحب کسب و کار کمک میکند که شخصیت مدیر هر جلسه یک پله ترقی پیدا نماید. وقتی شخصیت یک مدیر پیشرفت کند و ارتقا یابد، بدون شک کسب و کار نیز رشد چشم گیری می کند.

بیزینس کوچینگ به مدیر کسب و کار آگاهی میدهد. این آگاهی از درون خود فرد ایجاد میشود. یعنی مربی کوچ راهکار نمی دهد. بیزینس کوچ به صاحب کسب و کار کمک میکند که مسیری که مثلا نیاز به چند سال تجربه دارد، در زمان کوتاه تری طی شود.

اما این نکته را فراموش نکنید که یک بیزینس کوچ علاوه بر تسلط به مهارت های کوچینگ مثل گوش شنوا، طراحی سوال های قدرتمند و بازخورد، به مهارت های راه اندازی و توسعه کسب و کار هم تسلط دارد.

برای بیزینس کوچ فرقی نمیکند که شما دارای فروشگاه هستید یا خیاطی یا صاحب یک شرکت 200 نفره می باشید. بیزینس کوچ با تمرکز روی یک سری اصول ضروری مثل انضباط فردی، نقشه راه را طراحی می کند. مربی کوچ به صورت منحصر به فرد و خاصی به شما گوش فرا داده و با طرح پرسش هایی، راه حل ها را را درون شما شکوفا می کند. در نهایت به شما بازخوردهایی میدهد که خودتان متوجه میشوید که چالش و مساله ای که با آن مواجه هستید، ریشه ان کجاست و چگونه باید حل شود.

بیزینس کوچ هم به عنوان مربی عمل می کند و مهارت هایی را که برای موفقیت در کسب و کار خود نیاز دارید را آموزش می دهد. آنها برای بهبود استعدادهای شما، بهبود اهداف، و هر کاری که موجب رسیدن تان به موفقیت می شود؛ کمک می کنند.

مربی کوچ می تواند اعتبار برند شما را افزایش دهد و راهکار هایی مناسب در این جهت را ارائه می دهد. همچنین مشتریان هدف را شناسایی کرده و چالش هایی که ممکن است با انها مواجه شوید را نیز بررسی می کند.

از دیگر وظایف مربی کسب و کار این است که بعد از شناخت از توانایی های شما و اهداف بیزینسی که دارید؛ پلنی دقیق و منحصر به فرد را طراحی نماید.

ویژگی های بیزینس کوچ حرفه ای

برای آنکه بتوانید یک بیزینس کوچ موفق شوید نیاز به داشتن مهارت ها و شرایط منحصر به فردی هستید که در ادامه به آنها می پردازیم.

  • شنونده بودن
  • ذهنیت مثبت اندیش
  • تحلیل گر
  • داشتن بیزینس شخصی
  • توانایی آموزش
  • در دسترس بودن

شنونده بودن

موضوعی که باید هر مربی کوچ داشته باشد؛ شنونده بودن است. به این معنا که به خوبی به تمامی سخنان شما گوش فرا دهد.

ذهنیت مثبت اندیش

طرز تفکر و باور هر شخص، نقش زیادی در موفقیت و یا شکست او دارد. به همین دلیل بیزینس کوچ باید ذهن مثبتی داشته باشد تا نحوه باور و طرز تفکر او بتواند مسیر خوبی را برای بیرینس تان طراحی نماید. علاوه بر آن فردی با ذهنیت مثبت می تواند در زمانی که شما دچار یاس و ناامیدی شدید؛ به شما روحیه دهد.

تحلیل گر

ویژگی مهمی که باید مربی کسب و کار داشته باشد؛ تحلیل گر بودن است. او باید بتواند هر موضوعی را به خوبی تحلیل کرده و استراتژی مناسبی را بچیند. علاوه بر ان باید آینده نگر نیز باشد تا بتواند از رخ دادن مشکلات و اتفاقات پیشگیری نماید.

داشتن بیزینس شخصی

اولین موضوعی که برای تبدیل شدن به یک بیزینس کوچ حرفه ای نیاز دارید، داشتن بیزینسی موفق می باشد. زیرا در این صورت شما با چالش ها و مشکلاتی که در مسیر کسب و کارها وجود دارد؛ آشنایی دارید. اما اگر تجریه بیزینسی موفق را نداشته باشید؛ نمی توانید صرفا بر پایه تئوری های داشن بیزینس، به ارائه راه حل بپردازید.

توانایی آموزش

مهارت دیگری که برای یک بیزینس کوچ جزء واجبات محسوب می شود؛ توانایی آموزش و علاقه به این کار است. یک بیزینس کوچ باید بتوانید مفاهیم و راه کاری بیزینسی را به خوبی به شما آموزش دهد تا دستاوردهای مناسبی را از بیزینس کوچینگ تان دریافت نمایید.

در دسترس بودن

یعضی از مربیان بیزینسی در دسترس نیستند به این معنا که در صورت بروز مشکل به سختی می توانید به آنها دسترسی پیدا کرده و راهنمایی بگیرید و این موضوع می تواند موجب ایجاد معظلاتی در روند کسب و کار شود.

بهترین دوره آموزش بیزینس کوچنیگ

دوره های زیادی در راستای آموزش بیزینس کوچنیگ فعالیت می کنند اما 2 آیتم در انتخاب دوره کوچینگ اهمیت بالایی دارد.

اولین پارامتر داشتن مدرک بین المللی از فدراسیون کوچینگ است و دومین موضوعی که باید در انتخاب دوره کوچ دقت نمایید این است که آیا مدرس دوره کوچینگ توانسته کارآفرینی موفقی را داشته باشد و رزومه کاری او چگونه است.

دوره بیزینس کوچینگ که توسط آرش اسماعیلی طراحی شده است می تواند به عنوان یکی از بهترین دوره های آموزش کوچ نام گذاری شود.

آرش اسماعیلی دانش آموخته آکادمی کوچینگ انگلستان بوده و همچنین دارای مدرک بین المللی کوچینگ، تحلیل گر و مشاور بازاریابی و بنیانگذار گالری طلای آرامه است که می تواند با توجه به تجربه ای که در زمینه کسب و کار و بیزینس دارد به شما برای رشد و ارتقا تجارت تان کمک شایانی نماید.

دوره جامع بیزینس کوچینگ

دوره بیرینس کوچینگ آرش اسماعیلی، دوره ای جامع و کاربردی برای افرادی است که به دنبال راه اندازی کسب و کار شخصی هستند و یا اگر تجارت نوپایی دارید و می خواهید ان را ارتقا دهید؛ شرکت در این دوره می تواند برای شما سودمند باشد.

اگر می خواهید بیرینس کوچ شوید نیز شرکت در این دوره، راه را برای شما هموار می کند و حتی اگر قصد کسب درآمد از اینستاگرام را دارید؛ این دوره مناسب شما است.

در این دوره ما به شما ضمانت می دهیم اگر نتوانستید درامد خود را در بازه زمانی 3 ماهه، حداقل 2 برابر کنید؛ تمام وجه پرداختی تان به شما بازمی گردانیم.

علاوه بر ان، با شرکت در دوره جامع بیرینس کوچینگ، هدایای ویژه ای را به شما تقدیم می کنیم. این هدایا عبارت اند از:

  • امکان دسترسی دوره به یک نفر دیگر
  • اهدای دوره عملی عملگر شو
  • عضویت در کانال VIP با اموزش های مخصوص
  • حضور رایگان در تمام سمینارها و دورهمی های شبکه سازی

وجه تمایز این دوره با سایر دوره ها، میزان تجربه مدرس دوره بیزینس کوچینگ است. ما در این دوره صرفا آموزش هایی که در دوره بین المللی کوچینگ تدریس می شود؛ ارائه نمی دهیم بلکه تمامی تجربه های خود را از سایر کسب و کارها و پروژه ها نیز به شما انتقال می دهیم.

از دیگر تفاوت های این دوره با سایر دوره ها، آپدیت همیشگی دوره و پشتیبانی مستقیم آرش اسماعیلی می باشد.

در دوره های بیزینس کوچکینگ، بر موضوعات بسیاری مانند عملکرد موثر، ابزارهای استراتژیک لازم برای پیشرفت و ایجاد تحول در صنعت دیجیتال، تسلط کامل بر پیچیدگی ها و بحران های به وجود آمده، مذاکره و حقوق بین الملل، آشنایی با حقوق کسب و کار، روابط عمومی در کسب و کار، درک کسب و کار و بهینه سازی مغز؛ انعطاف پذیری بالا و ایجاد تاب آوری، بازاریابی، مدیریت فروش، بازگشت سرمایه، مدیریت مالی تمرکز می شود.

بیزینس کوچینگ مناسب چه نوع افرادی است؟

اگر فردی هستید که به دنبال پیروزی در یک رقابت هستید و به دنبال افزایش درامد کسب شده هستید، استفاده از برنامه بیزینس کوچینگ بهترین انتخاب برای شما است. با استفاده از این برنامه می توانید مهارت خود را افزایش دهید. اتفاقات بسیار زیادی در طی یادگیری این دوره رخ می دهند. افرادی که به دنبال دست یابی به موفقیت های بالا هستند و می خواهند از دیدن شرایط عالی لذت ببرند، می توانند با استفاده از بیزینس کوچینگ به شرایط مطلوب دست پیدا کنند.

چه افرادی می توانند از بیزینس کوچ های عالی باشند؟

در این بخش از مقاله بیزینس کوچینگ چیست؟ می خواهیم بدانیم چه کسانی در این زمینه می توانند خیلی خوب عمل نمایند.

·        حسابدارها

حسابدارها افرادی هستند که به خوبی اعداد و ارقام مختلف را درک می کنند و می توانند تمام جوانب کار را بسنجند. آن ها می توانند به خوبی به نیازهای مشتریان خود توجه کنند. وجود چنین ویژگی هایی در مسیر بیزینس کوچینگ یک نیاز است. چرا که پوش دادن به مشتری و تحلیل محتاطانه آن نیاز به مهارت کافی دارد.

·        مشاوران مالی

مشاوران مالی افرادی هستند که می توان از آن ها برای پروژه های بلندمدت استفاده کرد. این نوع افراد به خوبی می توانند رابطه قوی با مشتریان خود داشته باشند. از سوی دیگر می توانند نحوه انجام کسب و کارها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. مشاوران مالی به صاحبان کسب و کار اجازه می دهند تا بازار خود را از یک دیدگاه جدید مورد بررسی قرار دهند.

·        مشاوران کسب و کار

مشاوران کسب و کار دارای مشتریان زیادی هستند و می توانند شرایط ایده عالی را برای بیزینس کوچینگ به وجود آورند. آن ها به خوبی می توانند با صاحبان کسب و کار ارتباط برقرار کنند.

·        صاحبان کسب و کار

صاحبان کسب و کار می توانند بیزینس کوچ های عالی داشته باشند. این نوع افراد می توانند به خوبی نحوه اجرای کسب و کار را مورد بررسی قرار دهند. از سوی دیگر، صاحبان کسب و کار می توانند به آن ها اعتماد کنند. صاحبان کسب و کار روی عباراتی مانند وجود دارد و انجام شده است، تاکید می کنند. در این صورت موجب افزایش اعتبار خود می شوند.

·        مدیران

مدیرها افرادی هستند که می توانند به خوبی دیگر افراد را درک کنند و با افراد و تیم های دیگر ارتباط موثری ایجاد کنند. این نوع افراد به نیازهای دیگران توجه کرده و با آن ها همدلی می کنند. مدیران می توانند هدایتگر خوبی برای افرادی باشند که در مسیر پیشرفت خود نیاز به یک فرد باتجربه دارند. این نوع افراد به نیازهای دیگران گوش می دهند و در صورت نیاز دیدگاه خود را نیز به آن اضافه می کنند.

مقاله پیشنهادی: مشاوره کسب و کار خانگی

جمع بندی

در این مقاله به پاسخ این پرسش که بیزینس کوچینگ چیست؛ پرداختیم. همچنین با ویژگی های بیزینس کوچ مانند این که مربی کوچ نظرات و تجربه های شخصی خود را در جلسات کوچینگ وارد نمیکند؛ آشنا شدید. و به معرفی عناصر اصلی بیزینس کوچینگ مانند تحلیل، استراتژی کسب و کار و سیستم سازی در بیزینس پرداختیم.

همچنین اطلاعاتی کامل از بیزینس کوچ نیز ارائه دادیم. امیدواریم با این اطلاعات بتوانید انتخابی درست برای مربی کوچ خود داشته و کسب و کار خود را ارتقا بخشید. قطعا بیرینس کوچ می تواند سکوی پرش تجارت شما باشد.

ما با توجه به تجربه ای که در زمینه بیرینس کوج حرفه ای داریم، می توانیم شما را برای رسیدن به موفقیت در بیزینس تان راهنمایی نماییم.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

1 دیدگاه

  • سپاس از مطلب خوب و مفیدتان
    جزییات و نکات خوبی در مطلب متذکر شدید اما نکته ایی که مورد سوال هست این خواهد که :
    اگر مشاوره کسب و کار نجات را بررسی بفرمایید الویت داشتن مهارت بر مبنای بر توسعه شخصی است
    که این اطلاعات همواره متفاوت تعریف شده اند .
    علاو ه بر مشاوره کسب و کار نجات ، دکتر ویز ، ساکوراد ، الوبیز ، مجله بازده و … هم این تفاوت تعریف دیده میشود ، چرا ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *